چگونه زیبایی صورت خود را حفظ کنیم؟

۷ بازديد

ژل و بوتاکس

 

چند توصیه قدیمی در مورد بهترین ظاهر خود را بخوانید. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و موارد دیگر ادامه دهید تا به شما کمک کند وقتی از خانه بیرون می روید بهترین ظاهر را داشته باشید.

 

زیبایی برای افراد مختلف چیزهای متفاوتی است. زیبایی را در خیلی چیزها می توان یافت. شاید فکر می کنید درختانی که در خیابان شما قرار دارند، یا شخص مهم زندگی شما دارای زیبایی هستند. وقتی زیبایی را تحسین می کنید، متوجه خواهید شد که خودتان زیباتر هستید.

 

لب های خود را به آرامی با یک مسواک نرم مسواک بزنید. این به شما کمک می کند سلول های مرده پوست را از روی لب های خود پاک کرده و آنها را نرم کنید. سپس باید از وازلین یا نوع دیگری از بالم لب استفاده کنید تا لب های خود را مرطوب کرده و نرم نگه دارید. می توانید این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید.

 

به جای هزینه گزافی برای مرطوب کننده صورت، از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل بکر به سرعت پوست را مرطوب می کند و به صاف شدن چین و چروک ها و خطوط روی صورت کمک می کند. همچنین، از آنجایی که حاوی مواد ضد باکتری است، برای درمان برخی از مشکلات پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما مفید است.

 

پاشیدن آب سرد روی صورت می تواند به کاهش فراوانی و شیوع جوش کمک کند. این به این دلیل است که اندازه منافذ شما را کوچک می‌کند و احتمال مسدود شدن آنها را کمتر می‌کند و گرفتگی معمولاً منجر به ظاهر شدن جوش می‌شود. بنابراین برای اینکه خود را بدون جوش نگه دارید، آب سرد بپاشید!

 

اگر شما یک مرد طاسی هستید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که محصولات رشد مجدد مو را امتحان کنید. بسیاری از خانم ها طاسی را غیرجذاب می دانند و اگر امکان رشد مجدد موهای خود را دارید، ارزش تلاش را دارد. بسیاری از این محصولات گران قیمت نیستند، بنابراین ارزش امتحان کردن را دارند.

 

ویتامین E یک داروی طبیعی مفید است که باید در دسترس باشد. شما می توانید از آن برای همه چیز استفاده کنید. ویتامین E کمک می کند پوست شما صاف و نرم به نظر برسد. مقدار کمی ویتامین E را روی ناخن‌هایتان بمالید تا کوتیکول‌های خشک و زبر را کاهش دهید.

 

صورت خود را نچینید یا فشار ندهید. یک قانون ساده زیبایی این است که دستان خود را از صورت خود دور نگه دارید، مگر برای تمیز کردن یا مرطوب کردن. وقتی به صورت خود ضربه می زنید، در معرض خطر ایجاد زخم هستید. همچنین می توانید هنگام دست زدن به صورت خود روغن و کثیفی را به آن منتقل کنید.

 

یک نکته مفید برای زیبایی این است که کمی لاک پاک کن به لاک ناخن خود اضافه کنید. این به نازک شدن لاک ناخن و ماندگاری آن کمک می کند. همچنین زمانی که لاک ناخن شما کمی پیرتر شده و کمی ضخیم تر شده است، از آن استفاده کنید.

 

اگر لاک رنگ مورد علاقه تان خالی می شود و کمی چسبناک می شود، چند قطره پاک کننده ناخن به آن اضافه کنید تا جان تازه ای به آن ببخشید! لازم نیست نیم بطری خالی لاک ناخن را دور بیندازید، فقط مقدار کمی پاک کننده معمولی را با هم مخلوط کنید، خوب تکان دهید تا لاک قدیمی شما دوباره مانند نو عمل کند.

 

برای کمک به ماندگاری بیشتر براقیت لب، ابتدا خط لب بزنید. قبل از زدن براق کننده، تمام لب خود را با آستر پر کنید. با استفاده از آستر، براق چیزی برای چسباندن خواهد داشت که به ماندگاری آن در تمام طول روز کمک می کند. برای بهترین اثر، از آستری نزدیک به رنگ طبیعی لب خود استفاده کنید.

 

اگر می خواهید به زیبایی واقعی برسید سیگار نکشید. سیگار کشیدن منجر به چین و چروک و پیری پوست می شود. همچنین می تواند باعث زردی دندان ها و زردی پوست شود. ترک سیگار، یا در وهله اول شروع نکردن، می تواند به شما کمک کند که ظاهری شاداب و جوان داشته باشید. قبل از روشن شدن این موضوع را در نظر بگیرید.

 

اگر پوست شما به نظر می رسد که می تواند از بیداری استفاده کند، این ایده را امتحان کنید. از یک دستمال گرم و مرطوب استفاده کنید (چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را روی آن قرار دهید، یا ساده هم خوب است) و به آرامی آن را به مدت یک دقیقه روی صورت خود فشار دهید. با پاشیدن آب بسیار سرد به پایان برسانید. گرما گردش خون صورت شما را بهبود می بخشد و منافذ شما را باز می کند، در حالی که آب سرد پوست شما را سفت می کند و به طور کلی شما را بیدار می کند.

 استفاده از ژل و بوتاکس می تواند تا مقدار بسیاری زیبایی صورت را حفظ کند. بهتر است از پزشک خود مشاورت بگیرید و در صورت صلاحدید پزشک این کار را انجام دهید.

برای افزایش محافظت در برابر آفتاب برای محصولات روزمره خود، به دنبال کرم پودر و مرطوب کننده با SPF 15 یا بالاتر باشید. آسیب های ناشی از نور خورشید باعث ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و حتی سرطان پوست می شود، بنابراین دوز اضافی محافظت از محصولاتی که استفاده می کنید می تواند به جوان تر ماندن پوست صورت شما کمک کند.

 

اگر به طور طبیعی پوست رنگ پریده ای دارید، داشتن درخشش سالم می تواند مشکل ساز باشد. برای داشتن درخشندگی عالی پوست نیازی به آرایش زیاد نیست. برای طبیعی‌ترین نتایج، از یک محصول درخشان در اطراف خط مو، چانه، نواحی سیب گونه‌ها و پل بینی استفاده کنید.

 

شما می توانید دلارهای زیادی را صرف شامپوهای مخصوص شوره سر حاوی اسید سالیسیلیک برای شوره سر و/یا پوسته پوسته شدن پوست سر خود کنید. اما آیا می دانستید که اسید سالیسیلیک در واقع آسپرین است؟ بنابراین می توانید شامپوهای گران قیمت را کنار بگذارید. فقط یک یا دو عدد آسپرین معمولی بدون روکش بردارید، آن را پودر کنید و با شامپوی خود مخلوط کنید. بگذارید یک دقیقه روی پوست سرتان بماند و متوجه خواهید شد که همان نتیجه درمان‌های گران‌تر را دارد.

 ژل و بوتاکس

اگر شوره سر شما پوسته پوسته شده است، آسپرین را امتحان کنید! یک آسپرین را خرد کنید، آن را به خوبی با شامپوی معمولی خود ترکیب کنید و طبق معمول از آن برای درمان ارزان‌تر و مؤثرتر از درمان‌های گران‌قیمت شوره سر استفاده کنید! خواص مفید موجود در ترکیبات ضد درد در واقع برای آرام کردن پوست سر خشک شما عمل می کند و در نهایت به شما کمک می کند تا شوره های مزاحم و غیر جذاب را از بین ببرید!

 

در مواقع اضطراری لوسیون را در دسترس داشته باشید. هیچ‌کس از قبل نمی‌داند که چه زمانی ظاهرش نیاز به لمس سریع دارد. می توانید از لوسیون برای درمان خشکی پوست و حتی موهای صاف استفاده کنید. سعی کنید موها را با مقداری لوسیون صاف کنید.

 

تا زمانی که کمی دانش داشته باشید، بدون در نظر گرفتن سن می توانید زیبا به نظر برسید. نکاتی که در اینجا یافت می شود باید شروعی عالی برای درک زیبایی در هر سنی به شما بدهد. خجالتی نباش، بگذار زیبایی تو دیده شود.

فعالیت ورزشی تاثیر در فشار خون دارد؟

۶ بازديد

 دستگاه فشار خون عقربه ای

پزشکان به افرادی که به فشار خون مبتلا هستند پیشنهاد می کنند که با دستگاه فشار خون عقربه ای میزان فشار خون خود را ندازه گیری کنند. قیمت دستگاه فشار خون عقربه ای زیاد نیست و می توان آن را به راحتی خریداری از اینجا کنید. همچنین انجام فعالیت ورزشی نیز تاثیر زیادی دارد. در ادامه به این موضوع پرداخته ایم.

به گفته محققان، انجام 5 دقیقه تمرین تنفسی روزانه ممکن است فشار خون بالا را به اندازه دارو کاهش دهد

  • تحقیقات جدید نشان می دهد که نوعی تمرین تنفسی می تواند فشار خون را تنها در پنج دقیقه در روز کاهش دهد.
  • دستگاهی که عضلات تنفسی را تمرین می دهد به اندازه دارو و کاهش وزن موثر است.
  • به گفته محققین، تمرین تنفس می تواند نتایج سریعی داشته باشد، اما جایگزین عادات سالم دیگر نمی شود.

تحقیقات جدید نشان می دهد که تنها 30 نفس عمیق در روز با یک دستگاه خاص می تواند فشار خون بالا را به اندازه دارو و کاهش وزن درمان یا از آن پیشگیری کند.

 

طبق مطالعه ای که در 15 سپتامبر در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شد، یک تمرین تنفسی 5 دقیقه ای به کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب کمک می کند و به طور بالقوه برای افراد در هر سنی و سبک زندگی مفید است .

 

محققان دانشگاه کلرادو بولدر و دانشگاه آریزونا آزمایشاتی را روی 128 بزرگسال سالم 18 تا 82 ساله انجام دادند که به مدت شش هفته تمرینات تنفسی انجام دادند.

 

شرکت‌کنندگان از یک دستگاه دستی، شبیه به دستگاه تنفسی، برای حدود 5 تا 10 دقیقه در روز استفاده می‌کردند و 30 نفس عمیق می‌کشیدند زیرا دستگاه مقاومت ایجاد می‌کرد، بنابراین ماهیچه‌های تنفسی مجبور بودند سخت‌تر برای دم کار کنند.

 

در عرض دو هفته، محققان متوجه بهبود فشار خون شرکت‌کنندگان شدند که تنها درد خفیف و موقتی عضلانی یا سبکی سر به عنوان عوارض جانبی بود. در پایان کارآزمایی، آنها شاهد کاهش متوسط 9 میلی متر جیوه در فشار خون سیستولیک بودند.

 

به گفته دانیل کریگهد، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار پژوهشی در دانشگاه کلرادو بولدر، نتایج به اندازه دارو موثر است، احتمالاً از تغییرات سبک زندگی مانند کاهش سدیم یا کاهش وزن مؤثرتر است و می‌تواند در طول زمان بهبود یابد.

 

او به اینسایدر گفت: «مردم می توانند انتظار نتایج نسبتاً سریع داشته باشند. "ما انتظار داریم که اگر بیشتر ادامه دهید، فشار خون حتی بیشتر کاهش می یابد."

 دستگاه فشار خون عقربه ای

محققان همچنین از دریافت این که این آموزش نه تنها برای افرادی که نیاز به کاهش فشار خون خود دارند، بلکه برای شرکت کنندگان جوان و سالم نیز سودمند بود، شگفت زده شدند.

کریگهد گفت: "آنچه در این مورد واقعاً هیجان‌انگیز است این است که برای طیف گسترده‌ای از بزرگسالان مفید است. افرادی که فشار خون در سطح ناسالم دارند، می‌توانند از اضافه کردن آن به برنامه‌های روزمره خود بهره ببرند." اما کسی می‌تواند از سی سالگی شروع کند و سال‌ها به آن پایبند باشد تا به تاخیر انداختن یا جلوگیری از فشار خون بالا کمک کند.»

 

تنفس مقاوم می تواند راه کوتاهی برای فواید سلامتی باشد، اما جایگزین ورزش نمی شود

علاقه پزشکی به ورزش تنفسی جدید نیست. تنفس آهسته و عمیق با فوایدی مانند کاهش استرس، خواب بهتر، فشار خون سالم و بهبود سلامت روان همراه است.

 

کریگد گفت، اما تمرین مقاومتی برای تنفس می‌تواند به شما این امکان را بدهد که در زمان بسیار کمتری از مزایای بیشتری برخوردار شوید، مشابه اینکه چگونه بلند کردن وزنه‌های سنگین می‌تواند باعث افزایش قدرت شود.

 

و بر خلاف سایر درمان‌های فشار خون بالا مانند دارو یا ورزش سنتی، مزایای تمرین تنفس ممکن است حتی پس از توقف درمان توسط شرکت‌کنندگان باقی بماند.

این تحقیق نشان داد زمانی که شرکت کنندگان تمرین را به مدت شش هفته امتحان کردند، شش هفته متوقف کردند و سپس مجدداً آزمایش کردند، فشار خون آنها تقریباً به همان اندازه که بلافاصله پس از دوره تمرین پایین بود، باقی می ماند. کریگهد گفت که تیم تحقیقاتی اکنون در حال بررسی است که آیا یک "دوز نگهداری" کوتاه‌تر از آموزش می‌تواند به گسترش بیشتر مزایا، با حداقل زمان و تلاش کمک کند.

 

آنها همچنین در حال کار بر روی راه هایی هستند که به افراد بیشتری کمک کند از این تکنیک بهره مند شوند. آزمایش‌های آزمایشگاهی از یک دستگاه 500 دلاری استفاده کردند، اما کریگد گفت که نسخه ارزان‌تر و ساده‌تر آن اکنون به صورت تجاری در دسترس است و محققان در حال کار بر روی اپلیکیشنی هستند تا افراد را برای استفاده مؤثر از آن آموزش دهند.

 

با این حال، جایگزینی برای سایر عادات سالم نیست. به گفته کریگد، ورزش منظم و تغذیه خوب برای حفظ توده عضلانی و پایین نگه داشتن کلسترول برای جلوگیری از بیماری مزمن درازمدت مهم هستند.

 

او گفت: "این یک گلوله جادویی برای سلامت کلی قلب و عروق نیست، بنابراین افراد نباید انجام سایر اشکال ورزش را متوقف کنند."

نکاتی که باید در مورد دیابت بدانید

۸ بازديد

 اندازه گیری قند خون

اگر شما یکی از بسیاری از افرادی هستید که سعی می کنند یاد بگیرند چگونه دیابت خود را کنترل کنند، اما مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، دیگر دنبال این کار نباشید. کلید یادگیری نحوه کنترل دیابت این است که به یاد داشته باشید که یادگیری تا حد امکان و به کارگیری آن دانش بهترین استراتژی برای موفقیت است. اگر این کار را انجام دهید، باید به خوبی در مسیر موفقیت قرار بگیرید.

 

سلام، دیابتی ها! آیا تا به حال به این فکر کرده اید که همبرگر خود را به سمت بیرون برگردانید؟ خوب، دقیقاً نه، اما قرار دادن کاهو در قسمت بیرونی آن نان حاوی کربوهیدرات را از بین می برد و میزان سبزیجاتی که می خورید را افزایش می دهد. برای یک خوراکی سالم تر، همبرگر را با عدس جایگزین کنید!

 

هر سوالی در مورد دیابت که ممکن است داشته باشید از پزشک خود بپرسید، از تاثیر آن بر حرکات روده گرفته تا اینکه آیا می تواند باعث اختلال عملکرد جنسی شود (بله، می تواند!) به عنوان دکتر شما وجود دارد تا به شما کمک کند!

 

دیابتی ها هرگز نباید یک وعده غذایی را حذف کنند! اگر برای خوردن برنامه ریزی کرده اید، پس باید بخورید، در غیر این صورت داروی شما می تواند قند خون شما را آنقدر پایین بیاورد که در نهایت به شدت بیمار شوید. حداقل یک آبمیوه یا شیر و مقداری از غذای خود را بنوشید تا بدن شما انرژی بیشتری دریافت کند.

 
افراد دیابتی باید با نحوه کار با دستگاه تست قند خون آشنا باشند و قند خون خود را اندازه گیری کنند. مطالعه مقاله 4 مدل از بهترین دستگاه های تست قند خون به این افراد کمک می کند تا با دستگاه تست قند خون آشنا شوند و بتوانند راحت ر با آن کار کنند.


اگر دیابت دارید و همچنین شیرینی دارید، ناامید نشوید. بسیاری از آب نبات ها و خوراکی هایی که از آنها بسیار لذت می برید، جایگزین های بدون شکر در بازار دارند. به این ترتیب می توانید هوس های خود را بدون قربانی کردن یا به خطر انداختن سلامتی خود ارضا کنید.

 

گندم سیاه یک انتخاب عالی برای گنجاندن در رژیم غذایی دیابتی است. این می تواند سطح گلوکز خون شما را بعد از غذا کاهش دهد و شما را از افزایش سن جلوگیری کند. می توانید به جای برنج گندم سیاه بخورید یا در کنار شام از نودل سوبا لذت ببرید. تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی موجود است و گاهی اوقات به عنوان کاشا شناخته می شود.

 

برای افزایش حساسیت به انسولین، یک سبک زندگی فعال داشته باشید. مطالعات نشان داده است که انسولین بر افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند تأثیر قوی‌تری دارد. این اطمینان حاصل می کند که سطح قند خون شما در محدوده سالم باقی می ماند و مدیریت دیابت را برای شما آسان تر می کند.

 

حتما یک میان وعده قبل از خواب داشته باشید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که گلوکز کافی برای شما در طول شب دارید و گلوکز شما در هنگام خواب پایدار است. همچنین به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که نیازی به بیدار شدن در شب و حمله به یخچال خود ندارید.

 

اگر دیابتی هستید، مطمئن شوید که کربوهیدرات های خود را با یک پروتئین جفت می کنید. این به شما کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها را به روشی کارآمدتر هضم کنید و پس از اتمام کار، منجر به افزایش سطح گلوکز خون شود. به عنوان مثال، یک سیب را با مقداری پنیر چدار برای یک میان وعده خوشمزه که نباید شما را زیاده روی کند، جفت کنید.

 

برای بهبود انطباق با درمان، چند لحظه به این فکر کنید که چرا از دیابت خود مراقبت می کنید. فعالیت هایی که شما را خوشحال می کند، کارهایی که شما را از انجام آنها باز می دارد و گام هایی که می توانید برای تغییر آن بردارید را در نظر بگیرید. روی چیزهایی که مهم می دانید متمرکز بمانید و بگذارید انگیزه مدیریت دیابت شما باشد.

 

برای صرفه جویی در وقت خود و پزشکتان، تمام سوالات خود را در مورد دیابت بنویسید. به این ترتیب شما از قبل آماده خواهید شد و فراموش نمی کنید که هر چیزی را که مهم است بپرسید. شما با سلامتی خود سروکار دارید، پس از پرسیدن هر سوالی که دارید نترسید.

 

با ورزش سازگار باشید. ورزش نحوه کنترل گلوکز و انسولین توسط بدن را بهبود می بخشد و به ثابت نگه داشتن سطح قند کمک می کند. ورزش به ویژه برای دیابتی ها مهم است زیرا حتی کاهش وزن کم نیز می تواند علائم را بهبود بخشد.

 4 مدل از بهترین دستگاه های تست قند خون

افراد مبتلا به دیابت بهتر است ماکارونی خود را آل دنته بپزند. تحقیقات نشان داده است که پاستاهای بیش از حد پخته شده که حالت خمیری دارند و به راحتی شکل خود را از دست می دهند، تمایل دارند که گلوکز خود را با سهولت بیشتری از دست بدهند. این می تواند سطح قند افراد مبتلا به دیابت را به شدت افزایش دهد، بنابراین مطمئن شوید که ماکارونی شما بیش از حد پخته نشده باشد.

 

علم نشان داده است که ورزش خوب باعث کاهش سطح قند خون و افزایش حساسیت بدن به انسولین می شود. این افزایش به حفظ سطح قند مناسب در طول زندگی کمک می کند. انجام ورزش های هوازی و وزنه برداری وضعیت شما را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

 

اگر به دنبال کمک به تعادل سطح قند خون خود هستید، بیشتر از غلات کامل استفاده کنید. در حالی که هیچ کس به طور کامل مطمئن نیست که چرا کار می کند، تحقیقات نشان می دهد که غلات کامل برای حفظ قند خون سالم و همچنین برای کاهش خطر ابتلا به دیابت در افراد مفید هستند. یک راه آسان برای گنجاندن بیشتر غلات کامل در رژیم غذایی خود این است که حداقل نیمی از محصولات غلاتی را که می خورید - مانند ماکارونی و نان - به انواع غلات کامل تغییر دهید.

 

وقتی دیابت دارید، مواقعی وجود دارد که گرفتن واکسن یا خوردن یک قرص و سپس حرکت راحت تر است. حقیقت این است که در کنار یک رژیم غذایی سالم، ورزش یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای مراقبت از بدن خود در صورت زندگی با دیابت انجام دهید.

 

میان وعده های خود را در بشقاب بریزید. اگر تنقلات خود را خارج از کیسه میل کنید، احتمال اینکه بیشتر از آنها بخورید بیشتر است. در عوض، آنها را در بشقاب بگذارید و کیسه را کنار بگذارید. به این ترتیب می توانید متوجه شوید که چقدر غذا می خورید و کمتر احتمال دارد که کیف را بیشتر بگیرید.

 

می توانید با خشکی پوست ناشی از دیابت مقابله کنید. بسیاری از بیماران دیابتی متوجه می شوند که پوست آنها خشک و خارش می کند. علت آن به دلیل کنترل سطح قند خون توسط بدن است، با بیرون کشیدن مایعات از پوست به منظور رقیق کردن قند در خون. محصولات زیادی برای کمک به پوست خشک افراد دیابتی وجود دارد، اما مطمئن شوید که محصولات بدون عطر تهیه کنید، زیرا این امر می تواند پوست حساس را بیشتر تحریک کند.

 

اکنون که ایده بهتری در مورد نحوه کنترل دیابت خود دارید، باید به استراتژی هایی فکر کنید که می توانید در زندگی روزمره خود اعمال کنید. به یاد داشته باشید که تنها در صورتی دیابت خود را تحت کنترل خواهید داشت که تمام دانش خود را به صورت روزانه به کار بگیرید، پس باید زندگی راحت تری داشته باشید.

چگونه یک قالیشویی مناسب پیدا کنیم؟

۶ بازديد


قالیشویی کوروش 

زمان و ترافیک هر دو تاثیر خود را بر فرش شما می‌گذارند. با استخدام یک سرویس قالیشویی حرفه ای که می تواند آنها را دوباره جدید جلوه دهد همه اینها را خنثی کنید. مقاله زیر حاوی توصیه های تخصصی در مورد مواردی است که هنگام استخدام باید به دنبال آن باشید و در طول فرآیند چه انتظاراتی باید داشت. وقتی چشمانتان تمام شد، باور نخواهید کرد!

 

همیشه قبل از انتخاب یک شرکت قالیشویی، چندین شرکت قالیشویی را با هم مقایسه کنید. تحقیق درست انجام دهید و نظرات را بخوانید. به شما پیشنهاد می کنیم که از خدمات قالیشویی کوروش https://kouroshghali.com/ استفاده کنید زیرا، این قالیشویی معتبر با استفاده از مواد شوینده مناسب و با کیفیت سعی می کند تا به بهترین روز فرش ها را بشوید.

در نظر داشته باشید که فرش های خود را با روش جدید بدون آب تمیز کنید. آب می‌تواند باعث شود لکه‌ها و کثیفی‌ها فقط به عمق فرش و حتی در لایه زیرین فرو بروند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها روش تمیز کردن خود را تغییر می دهند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام شرکت را انتخاب کنید، به این سرویس نگاه کنید.

 

برای جلوگیری از بازگشت بوی بد فرش خود را پس از تمیز کردن آن مرطوب نگه ندارید. می توانید از یک سشوار یا پنکه برای خشک کردن سریع ناحیه ای که به تازگی تمیز کرده اید استفاده کنید، یا اگر هوا به اندازه کافی گرم است، پنجره ها را باز کنید. قبل از بستن پنجره ها یا خاموش کردن فن ها از خشک شدن کامل فرش اطمینان حاصل کنید.

 

اگر یک شرکت قالیشویی قیمتی را صرفاً بر اساس تعداد اتاق‌های خانه‌تان به شما اعلام می‌کند، توجه داشته باشید که ممکن است به طور کامل بالا و پایین نباشند. اندازه خانه ها بسیار متفاوت است. اتاق نشیمن شما می تواند به طور قابل ملاحظه ای کوچکتر (یا بزرگتر) از اتاق شخص دیگری باشد. بنابراین اکثر شرکت های معتبر بر اساس متراژ شما به شما قیمت می دهند.

 

شما باید فرش خود را هر 12 تا 18 ماه یکبار تمیز کنید. حتی اگر کثیف به نظر نمی رسد، ممکن است مقداری کثیفی در عمق وجود داشته باشد که ظاهر نشده باشد. تمیز کردن منظم فرش‌ها تنها راهی است که به شما اطمینان می‌دهد که برای مدت طولانی‌تری زیبا به نظر می‌رسند.

 

اگر لکه های فرش سختی دارید، ممکن است لازم باشد به فکر گرفتن یک متخصص باشید. متخصصان می توانند لکه های ناشی از شراب، موم و حتی خون را که شما قادر به پاک کردن آنها نیستید، از بین ببرند. اکثر اوقات می توانند این کار را بدون ایجاد آسیب انجام دهند که در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

 

تا جایی که می توانید فرش های خود را جاروبرقی بکشید. این کار از مکیده شدن مقدار زیادی کثیفی و گرد و غبار به فرش شما در صورت خیس شدن جلوگیری می کند. ریختن آب روی فرش شما مشکلی ندارد، تا زمانی که روی آن کثیفی وجود نداشته باشد تا با آن خیس شود.

 

یک برآورد کتبی دریافت کنید. قبل از استخدام یک شرکت قالیشویی حتماً همه چیز را به صورت مکتوب دریافت کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام کارهایی که قرار است انجام دهند را به صورت تفکیکی دریافت کرده اید و قبل از پرداخت به آنها بررسی کنید که کار به طور رضایت بخشی انجام شده است. همچنین، هیچ پولی از قبل پرداخت نکنید - یک شرکت قالیشویی حرفه ای از شما این کار را نمی خواهد.

 

از شرکت قالیشویی خود بپرسید که آیا بعد از شامپو کردن فرش شما از ابزار نظافت استفاده می کنند یا خیر. ابزار نظافت تا حدودی مانند چنگک عمل می کند. می تواند فرش های شما را دوباره کرک کند و به آنها اجازه می دهد سریعتر خشک شوند. این به بهینه‌سازی ظاهر فرش‌های تمیز شما کمک می‌کند و به این معنی است که باید زمان کمتری را صرف اجتناب از پا گذاشتن روی فرش خیس کنید.

 

اگر کودک کوچکی دارید که در اطراف می خزد یا روی زمین بازی می کند، بیشتر اوقات یک قالیشویی حرفه ای به همراه داشته باشید. قالیشویی حرفه ای مواد حساسیت زا، گرد و غبار و سایر موارد خطرناک را از فرش شما پاک می کند و آن را برای کودکان شما ایمن تر می کند. اگرچه ممکن است کثیفی وجود نداشته باشد که بتوانید روی فرش‌ها ببینید، اما این چیزها در اعماق الیاف باقی می‌مانند و اگر مرتباً آن‌ها را پاک نکنید، می‌توانند خانواده‌تان را بیمار کنند.

 

می توانید به راحتی با مقداری آب گازدار یا مقداری کرم موبر از شر لکه های کوچک چربی خلاص شوید. مقداری کرم موبر یا آب گازدار روی لکه بمالید و قبل از اینکه به سمت مرکز حرکت کنید، لبه های لکه را به آرامی پاک کنید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید و فرش را با شامپو بشویید تا کرم موبر از بین برود.

 

اکثر شرکت‌های قالیشویی از مواد شیمیایی برای تمیز کردن فرش‌های شما استفاده می‌کنند، بنابراین اگر از محیط‌زیست آگاه هستید، بچه‌ها یا حیوانات خانگی دارید یا آلرژی دارید، باید از آنها بپرسید که از چه مواد شیمیایی استفاده می‌کنند. این اطمینان می دهد که همه افراد خانه شما ایمن هستند یا می توانید به محافظت از محیط زیست کمک کنید.

 قالیشویی کوروش

یکی از جالب ترین سوالاتی که می توان از یک شرکت پرسید این است که "چرا باید شرکت شما را استخدام کنم نه XYZ؟" اغلب می توانید صدای چرخیدن آنها را روی صندلی خود بشنوید. یک شرکت خوب یک پاسخ عالی برای شما آماده خواهد کرد، زیرا آنها از قبل می دانند که چه چیزی شرکتشان را بهتر از بقیه می کند.

 

سعی کنید ظرف 48 ساعت پس از آسیب آب، یک قالیشویی استخدام کنید. انتظار بیشتر ممکن است فرش های شما را جبران ناپذیر کند. قرار گرفتن درست روی فرش های غرق در آب می تواند به نجات آنها کمک کند.

 

برای از بین بردن بوی بد فرش از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین را روی فرش خود بپاشید و اجازه دهید حدود یک ساعت قبل از جاروبرقی بنشیند و بو و رطوبت را جذب کند. جوش شیرین برای هر نوع کفپوشی غیر سمی و بی خطر است. برای بوی نامطبوع، روغن اسطوخودوس را روی جوش شیرین خود قبل از پاشیدن روی زمین بمالید.

 

رضایت مشتری برای هر شرکت قالیشویی معتبر ضروری است! از اطلاعات این مقاله برای پیدا کردن بهترین متخصصان برای تمیز کردن فرش خانه خود استفاده کنید و نتایج شما را شگفت زده خواهد کرد. هیچ‌کس فرش‌ها را آن‌طور که یک حرفه‌ای می‌تواند تمیز نمی‌کند و چه کسی زمان انجام آن را دارد؟

آیا افراد مسن باید به طور مرتب فشار خون خود را در خانه چک کنند؟

۸ بازديد
بیمار فشار خون


فشار خون بالا یا فشار خون بالا یک وضعیت سلامتی است که میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.
در حالی که فشار خون بالا زمانی که فشار خون بیش از حد بالا می‌رود می‌تواند کشنده باشد، کنترل آن با استفاده از دستگاه فشار خون دیجیتال آسان است.
محققان بزرگسالان بین 50 تا 80 سال را مورد بررسی قرار دادند و از آنها سوالاتی در مورد مسائل مختلف سلامتی از جمله فشار خون بالا پرسیدند.
محققانی که این نظرسنجی را بررسی کردند، پس از دریافت این موضوع که کمتر از نیمی از افرادی که باید فشار خون خود را به تنهایی کنترل کنند، واقعاً این کار را انجام می دهند، نگران شدند.
با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از نظرسنجی ملی دانشگاه در مورد پیری سالم، محققان دریافتند که علاوه بر این که کمتر از نیمی از این افراد مسن فشار خون خود را به طور مرتب چک می‌کنند، بسیاری از آنها نیز توسط ارائه‌دهندگان پزشکی دستور انجام این کار را ندارند.
 
فشار خون بالا چیست؟

فشار خون بالا راه دیگری برای گفتن اینکه فردی دارای فشار خون بالا است است و فشار خون بالا ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد.
 
زمانی که فردی از رژیم غذایی سرشار از نمک یا کلسترول استفاده می کند، این می تواند به فشار خون بالا کمک کند. همچنین، با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری منبع معتبر (CDC)، افراد مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت و چاقی ممکن است فشار خون بالا داشته باشند.
 
پزشکان فشار خون را با فشارسنج یا کاف اندازه گیری می کنند. افراد می توانند از این ها در خانه برای اندازه گیری فشار خون خود نیز استفاده کنند.
 
انجمن قلب آمریکا خوانش فشار خون زیر را شرح می دهد:
 
محدوده سالم فشار خون عبارت است از خوانش سیستولیک (عدد بالا) کمتر از 120 میلی‌متر جیوه و قرائت دیاستولیک (عدد پایین) کمتر از 80 میلی‌متر جیوه.
فشار خون بالا عبارت است از 120-129 میلی متر جیوه و کمتر از 80 میلی متر جیوه.
مرحله 1 پرفشاری خون زمانی رخ می دهد که فشار خون فردی 130-139 میلی متر جیوه و 80-89 میلی متر جیوه باشد.
مرحله 2 پرفشاری خون زمانی رخ می دهد که فشار خون فردی به 140 میلی متر جیوه یا بالاتر و 90 میلی متر جیوه یا بالاتر می رسد.

توصیه ها مفید برای کنترل دیابت

۷ بازديد

کدام میوه‌ ها کمترین و بیشترین میزان قند را دارند؟ 

رژیم غذایی مناسب و ورزش همیشه برای کنترل دیابت مهم است، اما اگر امیدوارید یک سبک زندگی عادی داشته باشید، باید روی چیزهای بیشتری تمرکز کنید. نکات مندرج در مقاله را بخوانید و ممکن است اطلاعات مفیدی در مورد نحوه کنترل دیابت پیدا کنید.

 

اولین چیزی که باید در هنگام تشخیص دیابت نوع دوم در نظر داشته باشید این است که این پایان دنیا نیست! تا زمانی که اقدامات لازم برای کنترل آن را انجام دهید، با این شرایط می توانید زندگی طولانی و سالمی داشته باشید.

 

کودکان دیابتی در هر گوشه و کناری وسوسه خواهند شد، بنابراین به شما به عنوان والدین آنها بستگی دارد که به آنها چیز دیگری بدهید تا روی آن تمرکز کنند. به عنوان مثال، بچه‌های مدرسه به دخترم آب‌نبات تعارف می‌کردند، بنابراین برای آب نبات‌هایی که به خانه می‌آورد به او پول می‌دادیم. سپس می‌توانست از این پول برای خرید یک اسباب‌بازی یا لباسی که می‌خواست استفاده کند.

 
مصرف میوه و سبزیجات بسیار مهم است. البته پیش از این افراد دیابتی باید بدانند که کدام میوه‌ ها کمترین و بیشترین میزان قند را دارند؟ و سپس به خوردن میوه ها بپردازند. 

بیماران دیابتی باید به طور منظم به پزشک خود مراجعه کنند تا قند خون، وزن و داروهای خود را کنترل کنند. پزشک شما ممکن است درمان جدیدی را بداند که می تواند برای شما مفید باشد، یا چیزی در خون شما ببیند که نشان دهنده وجود مشکل است. اگر پزشکتان وزن خود را انجام دهد، به شما اندازه گیری دقیقی از میزان کنترل وزن خود می دهد.

 

بیماران دیابتی باید میزان مصرف آب خود را بالا نگه دارند، بنابراین برای صرفه جویی در هزینه در مرکز خرید، یک بطری با خود داشته باشید. در بیشتر ساختمان ها فواره های آب پیدا خواهید کرد، پس از آن استفاده کنید و آب را پر کنید. شما می توانید بطری های تاشو را در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید که به معنای واقعی کلمه جمع می شوند، بنابراین می توانید آنها را در کیف یا کیف خود نگه دارید.

دیابت 

احتمالاً به کیسه های یخ برای انسولین خود نیازی ندارید، مگر اینکه در دمای فوق العاده گرم تابستان با خودرویی رانندگی کنید که فاقد تهویه مطبوع است، یا در یک سافاری در آفریقا هستید. اگر نگران گذاشتن آن در ماشین در مرکز خرید هستید، آن را با خود ببرید! من شک دارم که شما آنقدر داشته باشید که در کیف، جیب یا کیف شما جا نشود.

 

کاهش قند خون با ورزش امکان پذیر است، پس امتحان کنید و ببینید چه کاری برای شما انجام می دهد. حتماً بلافاصله پس از ورزش خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که قند خون شما به حد قابل تحملی کاهش یافته است، در غیر این صورت باید انسولین خود را مصرف کنید.

 

DefeatDiabetes.org به افرادی که از نظر مالی با مشکل مواجه هستند کمک می کند تا مواد لازم را دریافت کنند که به آنها کمک می کند دیابت خود را کنترل کنند. شما می توانید تا 35٪ وجه نقد را از طریق فروشگاه آنها پس بگیرید، و آنها برنامه های اضافی دارند تا در صورت درخواست کمک از طریق وب سایت آنها، تخفیف های عمیق تری به شما بدهند.

 

اگر دیابت دارید یک کلمه از همه مهمتر است و آن کلمه سبک زندگی است. اگر بتوانید سبک زندگی سالمی داشته باشید، می توانید زندگی بسیار عادی با دیابت داشته باشید و در نهایت از عوارض نامطلوب آن جلوگیری کنید. از نکات این مقاله برای کمک به تغییر سبک زندگی و مدیریت بهتر بیماری خود استفاده کنید.