از گیاه تراریوم چگونه نگهداری کنیم؟

۹ بازديد

نحوه نگهداری از گیاه تراریوم 
تعداد زیادی تکنیک وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک باغ سالم دنبال کنید. البته نمی توان انتظار داشت که همه آنها را دنبال کنید، اما سوال اینجاست که کدام را باید دنبال کرد و کدام را نادیده گرفت. این مقاله نکات ساده‌ای را ارائه می‌کند که اگر به درستی دنبال شوند، به شما در ایجاد باغی پررونق کمک می‌کنند.
 
در مورد انواع گیاهانی که می توانید در باغ خود پرورش دهید واقع بین باشید. اگر گیاه خاصی در گذشته شما را شکست داده است، دوباره آن را امتحان نکنید. برای گیاهان خاص باید نوع آب و هوا، خاک و نسبت آفتاب/سایه مناسبی داشته باشید. اگر آن را نداشته باشید، هیچ تلاشی باعث موفقیت آن گیاهان نمی شود. انتخاب واقع بینانه بازده شما را افزایش می دهد و در عین حال تلاش شما را کاهش می دهد.
 
هنگامی که باغبانی انجام می دهید، مطمئن شوید که یک جفت دستکش باغبانی خوب دارید. باغبانی روی دستان شما خشن است. خارها و شاخه های تیز اگر با دستکش محافظت نشوند می توانند به دستان شما آسیب بزنند. گاهی اوقات وقتی دست خود را برای هرس کردن در بوته قرار می دهید نمی توانید ببینید چه چیزی در بوته است. پوشیدن یک جفت دستکش باغبانی باعث می شود که دستان شما آسیب نبیند.
 
از کودهای مجانی برای مصرف استفاده کنید. استفاده از بریده های علف بدون مواد شیمیایی یا ادرار انسان برای یک کود غنی از مواد مغذی و بدون کود. بیست قسمت آب با یک قسمت ادرار یک کود عالی برای نهال است، یا بریده های علف را در آب خیس کنید تا چایی برای آبیاری و کود دهی گیاهان درست کنید. بنابراین زمانی که کودها را می توان به صورت رایگان تهیه کرد، هزینه زیادی برای باغچه خرج نکنید.
 
گلدان گیاه نخرید. زمین های گیاهی تجاری از مرکز باغ می تواند بسیار گران باشد، از 5 تا 100 دلار. هر ظرفی که چند سوراخ زهکشی در ته آن سوراخ شده باشد می تواند به عنوان گلدان گیاه عمل کند، بنابراین برای صرفه جویی در هزینه، از همین امروز شروع به بازیافت ظروف غذا کنید.
 
سعی کنید باغ های خود را هر چه زودتر شروع کنید و تا جایی که ممکن است دیر نگه دارید تا میزان محصولی را که می توانید تولید کنید به حداکثر برسانید. می توانید از چیزهایی مانند کلوش، قاب های سرد و تونل ها برای شروع باغبانی از یک ماه یا بیشتر استفاده کنید. همچنین می توانید از روکش های ردیفی در پاییز برای افزایش فصل برداشت خود استفاده کنید.
 
هنگامی که می خواهید برنامه آبیاری گیاه خود را تعیین کنید، مطمئن شوید که خاک خود را به طور مرتب آزمایش می کنید. آبیاری بیش از حد مداوم به اندازه کم آبیاری باعث از بین رفتن گیاهان شما می شود. یک راه آسان برای بررسی این است که نوک انگشت خود را در خاک قرار دهید، اگر مرطوب است، آب اضافه نکنید.
 
گوشه ای آرام از باغ خود را به یک باغچه رمانتیک تبدیل کنید. با استفاده از یک درخت چوبی خریداری شده از فروشگاه یا به سادگی ساختن یکی از آنها از چند قطب روستایی، می توانید یک آربور ایجاد کنید. برای ایجاد فضایی صمیمی از مجموعه ای از گل های قدیمی و بسیار معطر استفاده کنید. پیچ امین الدوله، گل رز کوهنوردی، یاس و نخود شیرین ایده آل هستند. با اضافه کردن صندلی، می توانید در یک عصر تابستانی بنشینید و از عطر آن لذت ببرید.
 
اگر گلدان گل یا ظرف باغچه مورد علاقه شما سوراخ یا شکافی دارد که در آن کثیفی نشت می کند، سعی کنید آن قسمت داخل گلدان را با فیلتر قهوه بپوشانید. برای نگه داشتن خاک و تمیز نگه داشتن راهروها و باغچه های کانتینری شما عالی عمل می کند. آنها را در سبدهای آویز نیز امتحان کنید!
 
کاشت گیاهان چند ساله در باغ شما بسیار سریع و آسان است. قبل از پخش تراشه های چوب در اطراف باغ خود، خاک باغ خود را برگردانید تا کاشت آن نرم و آسان باشد. بگذارید چند هفته بماند، سپس آن را برای کاشت گیاهان جدید خود حفاری کنید.
نحوه نگهداری از گیاه تراریوم سخت نیست فقط کافیست میزان نور، آب و دمای مورد نیاز این گیاه را ایجاد کنید. بهتر است برای آشنا شدن بیشتر مقاله نحوه نگهداری از گیاه تراریوم را مطالعه کنید.
 
بازیافت چوب باعث صرفه جویی در هزینه می شود و جلوه ای منحصر به فرد به باغ شما می بخشد. از ضایعات چوب برای ساختن حصارهای کوچک باغ یا سازه های حمایتی برای گیاهان استفاده کنید. منابع شامل میزهای شکسته، صندلی، یا قطعات تزئینی استفاده نشده از پروژه های بهبود خانه قبلی است. چوب را رنگ آمیزی کنید تا به طرح باغ خود رنگ و علاقه بیافزایید.
 
یک فن نصب کنید تا روی دانه های خود باد کند. مطمئن شوید که فن شما در حالت بسیار کم روشن است. این لمس سبک به رشد گیاهان شما کمک می کند. همچنین می توانید گیاهان خود را به آرامی با دست یا یک تکه کاغذ به مدت چند ساعت نوازش کنید تا همین اثر را داشته باشید.
 
ممکن است یک سبد لباس‌شویی پلاستیکی قدیمی برای جمع‌آوری سبزیجات از باغ خود پیدا کنید. این یک صافی عالی برای سبزیجات شما می سازد. انجام این کار به شما امکان می دهد محصولات تازه خود را هم بشویید و هم تخلیه کنید.
 
هنگام ایجاد یک باغ ارگانیک، گوجه فرنگی را با فاصله سه هفته بکارید. انجام این کار باعث می شود کل محصول شما به طور همزمان بالا نرود. در حالی که خرابی در یک برداشت می‌تواند مشکل‌ساز باشد، داشتن برداشت‌های متعدد برای انتظار می‌تواند تا حدودی این مشکل را کاهش دهد.
 
هنگامی که باغ ارگانیک خود را راه اندازی می کنید، یک نکته عالی این است که ابزارهای خود را تا حد امکان به باغ خود نزدیک کنید. این باعث می شود تعداد سفرهایی که باید به سوله خود انجام دهید کاهش می یابد. زمانی که در باغ خود هستید، یک کمربند ابزار ببندید یا یک سطل بزرگ با خود حمل کنید.
 
حتماً تحقیق کنید که چه نوع گیاهانی در باغ ارگانیک خود دارید و چه نوع گیاهانی را قصد دارید اضافه کنید. برخی از انواع گل ها مانند پوانستیا، نخود شیرین، آماریلیس، زنبق و خرزهره وجود دارند که به طور باورنکردنی سمی هستند. هنگام کاشت چیزی در باغ خود احتیاط کنید.
 نحوه نگهداری از گیاه تراریوم
یک نکته عالی برای اقتصادی بودن در باغچه خانه این است که فنجان های نوشیدنی خود را بازیافت کنید و از آنها برای بذر گوجه فرنگی خود استفاده کنید. هنگامی که بذرها نیاز به پیوند دارند، قسمت پایین فنجان ها را بردارید و آنها را در زمین بکارید. این کار همچنین از ورود کرم های بریده به گیاهان شما جلوگیری می کند.
 
کاشت باغ در زمان مناسب بسیار مهم است. بدانید منطقه شما چه زمانی آخرین یخبندان مورد انتظار را خواهد داشت. برخی از گیاهان می توانند کمی قبل از آن زمان در زمین بروند، برخی دیگر باید تا بعد از آن صبر کنند. برخی از گیاهان مانند گوجه فرنگی و فلفل وجود دارند که باید قبل از آخرین یخبندان از بذر در داخل خانه شروع شوند.
 
یک باغ سالم راحت‌تر از آنچه فکر می‌کنید ایجاد می‌شود. این مقاله توصیه هایی را ارائه می دهد تا شما را در باغبانی به بهترین شکل راهنمایی کند. در حالی که تعداد زیادی از نکات باغبانی وجود دارد، نکاتی که در این مقاله آمده اند، مکان بسیار خوبی برای شروع هستند و شما را در راه ایجاد یک باغ شگفت انگیز قرار می دهند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.