فعالیت ورزشی تاثیر در فشار خون دارد؟

۷ بازديد

 دستگاه فشار خون عقربه ای

پزشکان به افرادی که به فشار خون مبتلا هستند پیشنهاد می کنند که با دستگاه فشار خون عقربه ای میزان فشار خون خود را ندازه گیری کنند. قیمت دستگاه فشار خون عقربه ای زیاد نیست و می توان آن را به راحتی خریداری از اینجا کنید. همچنین انجام فعالیت ورزشی نیز تاثیر زیادی دارد. در ادامه به این موضوع پرداخته ایم.

به گفته محققان، انجام 5 دقیقه تمرین تنفسی روزانه ممکن است فشار خون بالا را به اندازه دارو کاهش دهد

  • تحقیقات جدید نشان می دهد که نوعی تمرین تنفسی می تواند فشار خون را تنها در پنج دقیقه در روز کاهش دهد.
  • دستگاهی که عضلات تنفسی را تمرین می دهد به اندازه دارو و کاهش وزن موثر است.
  • به گفته محققین، تمرین تنفس می تواند نتایج سریعی داشته باشد، اما جایگزین عادات سالم دیگر نمی شود.

تحقیقات جدید نشان می دهد که تنها 30 نفس عمیق در روز با یک دستگاه خاص می تواند فشار خون بالا را به اندازه دارو و کاهش وزن درمان یا از آن پیشگیری کند.

 

طبق مطالعه ای که در 15 سپتامبر در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شد، یک تمرین تنفسی 5 دقیقه ای به کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب کمک می کند و به طور بالقوه برای افراد در هر سنی و سبک زندگی مفید است .

 

محققان دانشگاه کلرادو بولدر و دانشگاه آریزونا آزمایشاتی را روی 128 بزرگسال سالم 18 تا 82 ساله انجام دادند که به مدت شش هفته تمرینات تنفسی انجام دادند.

 

شرکت‌کنندگان از یک دستگاه دستی، شبیه به دستگاه تنفسی، برای حدود 5 تا 10 دقیقه در روز استفاده می‌کردند و 30 نفس عمیق می‌کشیدند زیرا دستگاه مقاومت ایجاد می‌کرد، بنابراین ماهیچه‌های تنفسی مجبور بودند سخت‌تر برای دم کار کنند.

 

در عرض دو هفته، محققان متوجه بهبود فشار خون شرکت‌کنندگان شدند که تنها درد خفیف و موقتی عضلانی یا سبکی سر به عنوان عوارض جانبی بود. در پایان کارآزمایی، آنها شاهد کاهش متوسط 9 میلی متر جیوه در فشار خون سیستولیک بودند.

 

به گفته دانیل کریگهد، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار پژوهشی در دانشگاه کلرادو بولدر، نتایج به اندازه دارو موثر است، احتمالاً از تغییرات سبک زندگی مانند کاهش سدیم یا کاهش وزن مؤثرتر است و می‌تواند در طول زمان بهبود یابد.

 

او به اینسایدر گفت: «مردم می توانند انتظار نتایج نسبتاً سریع داشته باشند. "ما انتظار داریم که اگر بیشتر ادامه دهید، فشار خون حتی بیشتر کاهش می یابد."

 دستگاه فشار خون عقربه ای

محققان همچنین از دریافت این که این آموزش نه تنها برای افرادی که نیاز به کاهش فشار خون خود دارند، بلکه برای شرکت کنندگان جوان و سالم نیز سودمند بود، شگفت زده شدند.

کریگهد گفت: "آنچه در این مورد واقعاً هیجان‌انگیز است این است که برای طیف گسترده‌ای از بزرگسالان مفید است. افرادی که فشار خون در سطح ناسالم دارند، می‌توانند از اضافه کردن آن به برنامه‌های روزمره خود بهره ببرند." اما کسی می‌تواند از سی سالگی شروع کند و سال‌ها به آن پایبند باشد تا به تاخیر انداختن یا جلوگیری از فشار خون بالا کمک کند.»

 

تنفس مقاوم می تواند راه کوتاهی برای فواید سلامتی باشد، اما جایگزین ورزش نمی شود

علاقه پزشکی به ورزش تنفسی جدید نیست. تنفس آهسته و عمیق با فوایدی مانند کاهش استرس، خواب بهتر، فشار خون سالم و بهبود سلامت روان همراه است.

 

کریگد گفت، اما تمرین مقاومتی برای تنفس می‌تواند به شما این امکان را بدهد که در زمان بسیار کمتری از مزایای بیشتری برخوردار شوید، مشابه اینکه چگونه بلند کردن وزنه‌های سنگین می‌تواند باعث افزایش قدرت شود.

 

و بر خلاف سایر درمان‌های فشار خون بالا مانند دارو یا ورزش سنتی، مزایای تمرین تنفس ممکن است حتی پس از توقف درمان توسط شرکت‌کنندگان باقی بماند.

این تحقیق نشان داد زمانی که شرکت کنندگان تمرین را به مدت شش هفته امتحان کردند، شش هفته متوقف کردند و سپس مجدداً آزمایش کردند، فشار خون آنها تقریباً به همان اندازه که بلافاصله پس از دوره تمرین پایین بود، باقی می ماند. کریگهد گفت که تیم تحقیقاتی اکنون در حال بررسی است که آیا یک "دوز نگهداری" کوتاه‌تر از آموزش می‌تواند به گسترش بیشتر مزایا، با حداقل زمان و تلاش کمک کند.

 

آنها همچنین در حال کار بر روی راه هایی هستند که به افراد بیشتری کمک کند از این تکنیک بهره مند شوند. آزمایش‌های آزمایشگاهی از یک دستگاه 500 دلاری استفاده کردند، اما کریگد گفت که نسخه ارزان‌تر و ساده‌تر آن اکنون به صورت تجاری در دسترس است و محققان در حال کار بر روی اپلیکیشنی هستند تا افراد را برای استفاده مؤثر از آن آموزش دهند.

 

با این حال، جایگزینی برای سایر عادات سالم نیست. به گفته کریگد، ورزش منظم و تغذیه خوب برای حفظ توده عضلانی و پایین نگه داشتن کلسترول برای جلوگیری از بیماری مزمن درازمدت مهم هستند.

 

او گفت: "این یک گلوله جادویی برای سلامت کلی قلب و عروق نیست، بنابراین افراد نباید انجام سایر اشکال ورزش را متوقف کنند."

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.