نکاتی که باید در مورد دیابت بدانید

۹ بازديد

 اندازه گیری قند خون

اگر شما یکی از بسیاری از افرادی هستید که سعی می کنند یاد بگیرند چگونه دیابت خود را کنترل کنند، اما مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، دیگر دنبال این کار نباشید. کلید یادگیری نحوه کنترل دیابت این است که به یاد داشته باشید که یادگیری تا حد امکان و به کارگیری آن دانش بهترین استراتژی برای موفقیت است. اگر این کار را انجام دهید، باید به خوبی در مسیر موفقیت قرار بگیرید.

 

سلام، دیابتی ها! آیا تا به حال به این فکر کرده اید که همبرگر خود را به سمت بیرون برگردانید؟ خوب، دقیقاً نه، اما قرار دادن کاهو در قسمت بیرونی آن نان حاوی کربوهیدرات را از بین می برد و میزان سبزیجاتی که می خورید را افزایش می دهد. برای یک خوراکی سالم تر، همبرگر را با عدس جایگزین کنید!

 

هر سوالی در مورد دیابت که ممکن است داشته باشید از پزشک خود بپرسید، از تاثیر آن بر حرکات روده گرفته تا اینکه آیا می تواند باعث اختلال عملکرد جنسی شود (بله، می تواند!) به عنوان دکتر شما وجود دارد تا به شما کمک کند!

 

دیابتی ها هرگز نباید یک وعده غذایی را حذف کنند! اگر برای خوردن برنامه ریزی کرده اید، پس باید بخورید، در غیر این صورت داروی شما می تواند قند خون شما را آنقدر پایین بیاورد که در نهایت به شدت بیمار شوید. حداقل یک آبمیوه یا شیر و مقداری از غذای خود را بنوشید تا بدن شما انرژی بیشتری دریافت کند.

 
افراد دیابتی باید با نحوه کار با دستگاه تست قند خون آشنا باشند و قند خون خود را اندازه گیری کنند. مطالعه مقاله 4 مدل از بهترین دستگاه های تست قند خون به این افراد کمک می کند تا با دستگاه تست قند خون آشنا شوند و بتوانند راحت ر با آن کار کنند.


اگر دیابت دارید و همچنین شیرینی دارید، ناامید نشوید. بسیاری از آب نبات ها و خوراکی هایی که از آنها بسیار لذت می برید، جایگزین های بدون شکر در بازار دارند. به این ترتیب می توانید هوس های خود را بدون قربانی کردن یا به خطر انداختن سلامتی خود ارضا کنید.

 

گندم سیاه یک انتخاب عالی برای گنجاندن در رژیم غذایی دیابتی است. این می تواند سطح گلوکز خون شما را بعد از غذا کاهش دهد و شما را از افزایش سن جلوگیری کند. می توانید به جای برنج گندم سیاه بخورید یا در کنار شام از نودل سوبا لذت ببرید. تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی موجود است و گاهی اوقات به عنوان کاشا شناخته می شود.

 

برای افزایش حساسیت به انسولین، یک سبک زندگی فعال داشته باشید. مطالعات نشان داده است که انسولین بر افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند تأثیر قوی‌تری دارد. این اطمینان حاصل می کند که سطح قند خون شما در محدوده سالم باقی می ماند و مدیریت دیابت را برای شما آسان تر می کند.

 

حتما یک میان وعده قبل از خواب داشته باشید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که گلوکز کافی برای شما در طول شب دارید و گلوکز شما در هنگام خواب پایدار است. همچنین به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که نیازی به بیدار شدن در شب و حمله به یخچال خود ندارید.

 

اگر دیابتی هستید، مطمئن شوید که کربوهیدرات های خود را با یک پروتئین جفت می کنید. این به شما کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها را به روشی کارآمدتر هضم کنید و پس از اتمام کار، منجر به افزایش سطح گلوکز خون شود. به عنوان مثال، یک سیب را با مقداری پنیر چدار برای یک میان وعده خوشمزه که نباید شما را زیاده روی کند، جفت کنید.

 

برای بهبود انطباق با درمان، چند لحظه به این فکر کنید که چرا از دیابت خود مراقبت می کنید. فعالیت هایی که شما را خوشحال می کند، کارهایی که شما را از انجام آنها باز می دارد و گام هایی که می توانید برای تغییر آن بردارید را در نظر بگیرید. روی چیزهایی که مهم می دانید متمرکز بمانید و بگذارید انگیزه مدیریت دیابت شما باشد.

 

برای صرفه جویی در وقت خود و پزشکتان، تمام سوالات خود را در مورد دیابت بنویسید. به این ترتیب شما از قبل آماده خواهید شد و فراموش نمی کنید که هر چیزی را که مهم است بپرسید. شما با سلامتی خود سروکار دارید، پس از پرسیدن هر سوالی که دارید نترسید.

 

با ورزش سازگار باشید. ورزش نحوه کنترل گلوکز و انسولین توسط بدن را بهبود می بخشد و به ثابت نگه داشتن سطح قند کمک می کند. ورزش به ویژه برای دیابتی ها مهم است زیرا حتی کاهش وزن کم نیز می تواند علائم را بهبود بخشد.

 4 مدل از بهترین دستگاه های تست قند خون

افراد مبتلا به دیابت بهتر است ماکارونی خود را آل دنته بپزند. تحقیقات نشان داده است که پاستاهای بیش از حد پخته شده که حالت خمیری دارند و به راحتی شکل خود را از دست می دهند، تمایل دارند که گلوکز خود را با سهولت بیشتری از دست بدهند. این می تواند سطح قند افراد مبتلا به دیابت را به شدت افزایش دهد، بنابراین مطمئن شوید که ماکارونی شما بیش از حد پخته نشده باشد.

 

علم نشان داده است که ورزش خوب باعث کاهش سطح قند خون و افزایش حساسیت بدن به انسولین می شود. این افزایش به حفظ سطح قند مناسب در طول زندگی کمک می کند. انجام ورزش های هوازی و وزنه برداری وضعیت شما را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

 

اگر به دنبال کمک به تعادل سطح قند خون خود هستید، بیشتر از غلات کامل استفاده کنید. در حالی که هیچ کس به طور کامل مطمئن نیست که چرا کار می کند، تحقیقات نشان می دهد که غلات کامل برای حفظ قند خون سالم و همچنین برای کاهش خطر ابتلا به دیابت در افراد مفید هستند. یک راه آسان برای گنجاندن بیشتر غلات کامل در رژیم غذایی خود این است که حداقل نیمی از محصولات غلاتی را که می خورید - مانند ماکارونی و نان - به انواع غلات کامل تغییر دهید.

 

وقتی دیابت دارید، مواقعی وجود دارد که گرفتن واکسن یا خوردن یک قرص و سپس حرکت راحت تر است. حقیقت این است که در کنار یک رژیم غذایی سالم، ورزش یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای مراقبت از بدن خود در صورت زندگی با دیابت انجام دهید.

 

میان وعده های خود را در بشقاب بریزید. اگر تنقلات خود را خارج از کیسه میل کنید، احتمال اینکه بیشتر از آنها بخورید بیشتر است. در عوض، آنها را در بشقاب بگذارید و کیسه را کنار بگذارید. به این ترتیب می توانید متوجه شوید که چقدر غذا می خورید و کمتر احتمال دارد که کیف را بیشتر بگیرید.

 

می توانید با خشکی پوست ناشی از دیابت مقابله کنید. بسیاری از بیماران دیابتی متوجه می شوند که پوست آنها خشک و خارش می کند. علت آن به دلیل کنترل سطح قند خون توسط بدن است، با بیرون کشیدن مایعات از پوست به منظور رقیق کردن قند در خون. محصولات زیادی برای کمک به پوست خشک افراد دیابتی وجود دارد، اما مطمئن شوید که محصولات بدون عطر تهیه کنید، زیرا این امر می تواند پوست حساس را بیشتر تحریک کند.

 

اکنون که ایده بهتری در مورد نحوه کنترل دیابت خود دارید، باید به استراتژی هایی فکر کنید که می توانید در زندگی روزمره خود اعمال کنید. به یاد داشته باشید که تنها در صورتی دیابت خود را تحت کنترل خواهید داشت که تمام دانش خود را به صورت روزانه به کار بگیرید، پس باید زندگی راحت تری داشته باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.