نکات مهم برای کنترل راحت تر دیابت

۷ بازديد

بیماری دیابت چیست و چگونه به آن مبتلا نشویم؟ 

باید پیش از این با بیماری دیابت آشنا شوید و بدانید این بیماری چیست. بهتر است پیش از این مقاله بیماری دیابت چیست و چگونه به آن مبتلا نشویم؟ را مطالعه کنید.
دیابت وضعیتی است که در آن بدن انسان یا انسولین کافی تولید نمی کند یا در پاسخ به تولید انسولین خود مشکل دارد. این اغلب برای افرادی که از آن رنج می برند مشکلاتی ایجاد می کند، زیرا قند خون آنها از یک فرد عادی که دیابت ندارد بالاتر می رود. اگر به نکاتی برای کمک به دیابت نیاز دارید، این مقاله را بخوانید.

 

اگر دیابتی هستید سیب برای شما بسیار مفید است! آنها چیزی شیرین برای غلبه بر ولع قند به شما می دهند و سرشار از فیبر هستند که به شما کمک می کند وزن خود را کاهش دهید. آنها پس از خوردن غذا افزایش زیادی قند خون ایجاد نمی کنند، بنابراین می توانند بدون ایجاد مشکل سلامتی، انرژی زیادی به شما بدهند.

 

کودکان دیابتی در هر گوشه و کناری وسوسه خواهند شد، بنابراین به شما به عنوان والدین آنها بستگی دارد که به آنها چیز دیگری بدهید تا روی آن تمرکز کنند. به عنوان مثال، بچه‌های مدرسه به دخترم آب‌نبات تعارف می‌کردند، بنابراین برای آب نبات‌هایی که به خانه می‌آورد به او پول می‌دادیم. سپس می‌توانست از این پول برای خرید یک اسباب‌بازی یا لباسی که می‌خواست استفاده کند.

 

نوشیدن آب برای همه مهم است، اما به ویژه برای دیابتی ها اهمیت دارد. دلیلی وجود دارد که اکثر بیماران دیابتی قبل از تشخیص و شروع درمان مانند ماهی می نوشند! مصرف آب خود را بالا نگه دارید تا به شما کمک کند وزن خود را کاهش دهید و هیدراته خود را افزایش دهید، به خصوص اگر ورزش می کنید.

 

برای بیماران دیابتی مهم است که رژیم غذایی سالم بخورند و اندازه وعده های غذایی را کنترل کنند. خوردن وعده های غذایی بیش از حد بزرگ راهی مطمئن برای افزایش وزن است. خوردن بیش از حد، حتی غذاهایی که برای شما مفید هستند، باعث افزایش وزن و مشکلات قند خون می شود. از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید، ظروف خود را بین لقمه ها بگذارید و آهسته تر غذا بخورید.

 

امروزه افراد مبتلا به دیابت همه جا هستند. اذعان به این امر می تواند شرم یا استرس ناشی از تشخیص شما را از بین ببرد و زندگی با این بیماری را بسیار آسان تر کند.

 

اگر سابقه خانوادگی دیابت دارید، پیشگیری بسیار مهم است. یک راه عالی برای پیشگیری از دیابت، افزایش مصرف فیبر است. غذاهایی که فیبر بالایی دارند عبارتند از میوه ها، سبزیجات، لوبیا، غلات کامل و آجیل. غذاهای سرشار از فیبر توانایی کنترل قند خون شما را افزایش می دهند که به نوبه خود شانس ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. پر کردن بشقاب غذا با مواد غذایی سرشار از فیبر یک راه مهم برای پیشگیری از دیابت است.

 

بسیاری از مردم فکر می کنند دیابتی ها باید از همه شیرینی ها اجتناب کنند، اما این لزوما درست نیست. هنگام برنامه ریزی یک دسر یا میان وعده شیرین، فقط مطمئن شوید که در یک وعده غذایی سالم یا همراه با ورزش گنجانده شده است. پزشک می تواند شما را با نکاتی راهنمایی کند تا به شما کمک کند دسرها و میان وعده ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

فشار روی پاهای شما می تواند باعث آسیب جدی به یک دیابتی شود، بنابراین حتما کفش هایی بخرید که دقیقاً اندازه مناسبی داشته باشند و دارای بالشتک برای پاهای شما باشند. حتی کفش‌های مخصوص دیابتی‌ها ساخته شده‌اند که ویژگی‌های خاصی دارند که برای پاهای حساسی مانند شما مفید است.

 

اگر از دیابت رنج می برید، چای سبز بنوشید. این یک راه عالی برای خوردن شیرینی بدون نوشیدن نوشیدنی است که می تواند بر قند خون شما تأثیر بگذارد. همچنین، اگرچه هیچ چیز ثابت نشده است، پزشکان در حال بررسی این پیشنهاد هستند که چای سبز در واقع ممکن است قند خون را کاهش دهد.

 

برای کاهش قند در رژیم غذایی خود، سعی کنید هنگام آشپزی از محصولات سبک یا کم چرب استفاده کنید. این محصولات نه تنها چربی کمتری دارند، بلکه حاوی قند و سدیم کمتری نیز هستند. این یک راه عالی برای ادامه استفاده از چیزهایی مانند کره بادام زمینی، خامه ترش و پنیر در آشپزی است.

 

با کاهش وزن می توانید خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید. هر چه فردی اضافه وزن بیشتری داشته باشد، احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 بیشتر می شود. اگر فردی در معرض خطر هستید، مطمئن شوید که رژیم غذایی سالم تری را تغییر دهید و ورزش بیشتری را شروع کنید تا بتوانید از این بیماری پیشگیری کنید.

 

مصرف الکل باعث می شود که بدن کربوهیدرات بیش از حد دریافت کند. این باعث افزایش سطح قند خون در بدن شما می شود و در طی یک دوره زمانی به طور قابل توجهی شانس ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. مصرف مداوم الکل در سطوح بالا به دلایل زیادی از جمله ایجاد دیابت به شدت برای سلامتی شما مضر است.

 

شما باید یاد بگیرید که چگونه غذاهای سالم تری را در مقادیر زیاد مصرف کنید. خوردن بیش از حد می تواند باعث افزایش سطح قند خون شود، بسته به آنچه می خورید. از خرید اقلامی که به عنوان جامبو، لوکس، اندازه فوق العاده یا جامبو توصیف می شوند خودداری کنید.

 دیابت

هنگامی که شما دیابتی هستید، خطر ابتلا به نوعی بیماری لثه افزایش می یابد. قرار ملاقات های منظم با دندانپزشک و پیروی از توصیه های او در مورد بهداشت دهان و دندان باعث می شود که شما در این زمینه سالم بمانید. استفاده صحیح از نخ دندان و مسواک زدن از اجزای ضروری یک برنامه روزانه است.

 

جالب ترین نکته در مورد دیابت نوع دو این است که در بسیاری از موارد قابل درمان است. اغلب هنگامی که افراد دارای مقادیر اضافی بافت چربی هستند، این می تواند منجر به دیابت شود. بنابراین اگر فردی بتواند وزن خود را کاهش دهد، می تواند اثرات بیماری را معکوس کند. بنابراین اگر فردی بتواند وزن کم کند، می تواند خود را درمان کند.

 

اگر دیابت یا پیش دیابت برای شما تشخیص داده شده است، چرا پزشک ورزش و مصرف قند را کاهش می دهد؟ به این دلیل که انجام این کارها اغلب می تواند دیابت را درمان کند! اگر ورزش می‌کنید و رژیم غذایی سالم‌تری می‌خورید، بدن شما می‌تواند قند را بهتر پردازش کند - بنابراین توانایی دیابت برای تسلط بر زندگی شما کاهش می‌یابد.

 

دیابتی ها بسیار مستعد ابتلا به بیماری های لثه هستند، بنابراین مراقبت صحیح از دهان حیاتی است. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دقیق یک ضرورت است و ممکن است نیاز به مراجعه مکرر به دندانپزشک باشد. از پروتزهایی که نامناسب هستند و ممکن است باعث زخم دهان شوند خودداری کنید. اگر دیابت دارید این نکات را برای معاینه دندان سالم دنبال کنید.

 

همانطور که قبلا گفته شد، دیابت وضعیتی است که در آن بدن با تولید انسولین یا عدم پاسخگویی مشکل دارد. این می تواند برای مبتلایان به دیابت که سطح قند خون بالاتر از حد طبیعی دارند دردسرساز باشد. در صورت ابتلا به دیابت، نکات مقاله بالا به شما کمک می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.