در صورت تشخیص دیابت چه باید کرد؟

۸ بازديد
 دستگاه قند خون
موارد زیادی برای مدیریت دیابت وجود دارد که ممکن است ندانید از کجا شروع کنید. با خواندن نکات مفید در مقاله زیر می توان مسیر شما به سمت یک زندگی سالم را آسان تر کرد. آنها اطلاعاتی را که برای مراقبت از خود به بهترین شکل ممکن نیاز دارید به شما می دهند.
 
اگر والدین شما مبتلا به دیابت نوع دوم تشخیص داده شده اند، مهم است که به آنها در تغییر رژیم غذایی و آیین های ورزشی کمک کنید. با آوردن غذاهای سالم مانند سالاد میوه به جای کیک یا کلوچه از آنها حمایت کنید. وقتی به خانه آنها می روید، چرا با آنها به پیاده روی طولانی نروید؟
 
یک دیابتی باید هر شب هشت ساعت بخوابد تا خوب استراحت کند، هوشیار و سالم باشد. افرادی که خواب کافی دارند، احتمالاً به این دلیل که انرژی لازم برای ورزش کردن را دارند و بی‌تفاوتی که می‌تواند منجر به انتخاب‌های غذایی سالم کمتر شود، کاهش وزن دارند.
 
پس از تشخیص دیابت با شرکت بیمه خود تماس بگیرید تا ببینید آیا کمکی برای کنترل آن به شما ارائه می دهد یا خیر. ارائه دهندگان بیمه درمانی از شما می خواهند که تا حد امکان کمتر شکایت کنید، بنابراین بررسی دیابت خود باعث صرفه جویی در هزینه آنها می شود. اغلب آنها خدماتی را به شما ارائه می دهند که در غیر این صورت پوشش داده نمی شود، بنابراین تماس بگیرید و بدانید!
 
اگر دیابتی هستید قبل از خواب قند خون خود را آزمایش کنید. مهم است که اگر قندتان کم است چیزی بخورید تا مطمئن شوید که در طول شب طولانی تا صبح خوب هستید. اگر قند خون شما درست است، بهتر است چند لقمه از چیزی بخورید تا آن را تا زمانی که از خواب بیدار شوید حفظ کنید.
 
اگر حتماً باید چیزی شیرین بخورید، یک لیوان قهوه بدون کافئین همراه آن بنوشید. این به کاهش افزایش قند خون پس از خوردن غذا کمک می کند و به طور بالقوه نیاز شما به تزریق انسولین بیشتر را متوقف می کند. اگرچه کافئین باید بدون کافئین باشد، زیرا کافئین می تواند عوارض جانبی ناخواسته دیگری داشته باشد.
 
اگر از دیابت رنج می برید و می خواهید ورزش کنید، مهم است که پس از آن قند خون خود را چک کنید. فعالیت شدید می تواند باعث شود بدن شما گلوکز خون را بسوزاند و اگر بدن شما گلوکز کافی نداشته باشد، ممکن است دچار هیپوگلیسمی شوید. اگر سطح گلوکز شما خیلی پایین است، سعی کنید غذاهایی بخورید که کربوهیدرات دارند تا سطح گلوکز شما را افزایش دهند.
 
اگر اخیراً متوجه شده اید که دیابت دارید، ممکن است بخواهید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. غذاهای خاصی وجود دارد که افراد دیابتی باید و نباید آنها را بخورند. یک متخصص تغذیه می تواند به شما یک برنامه غذایی ارائه دهد تا از آن پیروی کنید و به شما بگوید که از کجا می توانید این غذاهای خاص را خریداری کنید.
 
اگر دیابت دارید، مهم است که از پاهای خود مراقبت کنید. برش های ساده می تواند به عفونت برای بیماران دیابتی تبدیل شود که به نوبه خود می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی مانند قانقاریا و حتی قطع عضو شود. روزانه پاهای خود را چک کنید و در صورت مشاهده هرگونه بریدگی یا بی نظمی دیگر، به پزشک مراجعه کنید.
 
یک راه عالی برای صرفه جویی در پول و تغذیه سالم این است که برای تمام وعده های غذایی خود برنامه ریزی کنید. اگر بتوانید از غذایی که به صورت عمده خریداری شده است چندین بار استفاده کنید، مانند یک قرص نان یا یک سبزی خاص، می توانید در هزینه خرید خود صرفه جویی کنید. برای هر وعده غذایی خود برنامه ریزی کنید تا بهترین استفاده را از خرید مواد غذایی خود ببرید.
 
برای هر فرد دیابتی مهم است که قند خون خود را به طور منظم با دستگاه قند خون چک کند. اینکه چقدر قند خون خود را چک می کنید به دستور پزشک بستگی دارد، اما باید انجام شود. بررسی قند خون به شما این امکان را می دهد که ببینید چه غذاهایی سطح شما را افزایش می دهند. این باعث می شود که به راحتی بتوان سنبله های سطح را گرفت.
 
برای جلوگیری از افزایش مقاومت به انسولین، همیشه یک صبحانه خوب بخورید. صبحانه شروعی را برای متابولیسم شما فراهم می کند که نقش مهمی در کمک به بدن شما در پردازش صحیح انسولین دارد. خوردن یک میان وعده سریع به جای یک وعده غذایی متعادل، ثابت نگه داشتن سطح قند خون در طول روز را دشوار می کند.
 
هنگام نظارت بر سطح گلوکز خود هوشیار باشید. اگر سطح گلوکز خون شما به خصوص قبل از صرف غذا بالا باشد، این ممکن است نشانه ای از این باشد که کبد شما بیش از حد گلوکز تولید می کند. سعی کنید انسولین خود را 60 تا 90 دقیقه قبل از غذا مصرف کنید نه 30 تا 45 دقیقه قبل از غذا. این کار به انسولین بدن شما برای مدیریت موثرتر گلوکز خون نیاز دارد.
 
تغییر به سمت غذاهای با فیبر بالا به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند. سعی کنید فقط غلات کامل بخورید، آنها مملو از فیبر هستند که به بدن شما اجازه می دهد غذاها را بدون افزایش قند خون هضم کند، این همان چیزی است که وقتی بیشتر کربوهیدرات های تصفیه شده (نان سفید و هر نوع غذای فرآوری شده) مصرف می کنید اتفاق می افتد.
 
هنگام سفر باید انسولین خود را در کیسه ای عایق بندی کنید. این مهم است زیرا انسولین شما باید دمای خاصی را حفظ کند. با یک کیسه عایق، اطمینان حاصل می کنید که انسولین شما خیلی گرم یا سرد نمی شود.


دستگاه قند خون

 
برای اطمینان از اینکه سطح گلوکز خود را به درستی ردیابی می کنید، یک دستگاه نظارت بر گلوکز را در خانه خود نگه دارید. اکثر شرکت های بیمه در صورت درخواست هزینه این تجهیزات را پوشش می دهند. این تجهیزات به شما امکان می دهد اطلاعات عمیقی در مورد سطح گلوکز خود دریافت کنید. استفاده مناسب از این داده ها می تواند سلامت کلی شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. برای اطمینان از دقیق بودن نتایج، دستگاه خود را تمیز و به خوبی نگهداری کنید.
 
وقتی صحبت از مقابله با دیابت به میان می‌آید، مطمئن شوید که قبل از ملاقات با یک متخصص، هر سؤال یا نظری را برای آنها سازماندهی کنید. این مهم است تا مطمئن شوید که بازدید شما بدون مشکل انجام می شود و اطمینان حاصل کنید که به تمام سؤالاتی که در مورد آن دارید پاسخ می دهید.
 
دیابت بر خطر بیماری قلبی شما تأثیر می گذارد، بنابراین برای کاهش این خطر، مصرف روزانه آسپرین را در نظر بگیرید. دیابتی ها در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی هستند زیرا پلاکت های موجود در خون آنها ممکن است راحت تر به شکل توده در بیایند که می تواند منجر به حملات قلبی شود. آسپرین می تواند با این خطر مقابله کند. از پزشک خود بپرسید که آیا باید آسپرین را به برنامه درمانی روزانه خود اضافه کنید، زیرا اگر شرایطی مانند زخم های خونریزی دهنده دارید باید از مصرف آسپرین خودداری کنید.
 
با توجه به توصیه های مفید بالا، یک دقیقه بیشتر برای کنترل جنبه های مهم مدیریت دیابت خود صبر نکنید. شما دانش مورد نیاز خود را دارید و اکنون فقط باید توصیه ها را عملی کنید. شما اکنون مکانی برای شروع در راه رسیدن به سلامتی بهتر دارید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.