مهم ترین توصیه ها به افراد تازه مبتلا به دیابت

۸ بازديد


عرفان طب 
بسته به علت دیابت خود، احتمالاً می توانید با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی خود، آن را به طور کامل از بین ببرید یا اثرات آن را به شدت کاهش دهید. این مقاله به شما چند راه برای کاهش اثرات دیابت و تلاش برای رهایی از چنگال آن را به شما نشان می دهد.
 
اگر دیابت دارید، الکل دوست شما نیست. نوشیدنی های الکلی سرشار از قند هستند و این به سطح قند خون شما کمک نمی کند. یک لیوان شراب بیشتر از مشروب سفت و آبجو قند کمتری نسبت به شراب دارد اما بیشتر از مشروب است.
 
هنگام مسافرت، به خصوص مهم است که غذا را همراه خود داشته باشید. ممکن است در حال قدم زدن در موزه یا خرید در یک منطقه ناشناخته باشید و متوجه شوید که هیچ چیز سالم یا جذابی برای خوردن وجود ندارد. اگر میان‌وعده‌ی خود را دارید، حداقل تا زمانی که بتوانید چیزی دل‌پذیر پیدا کنید، شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
هیچ درمانی در دنیا وجود ندارد که به اندازه یک خنده خوب در کنترل دیابت موثر باشد! سطح استرس شما را کاهش می دهد، باعث می شود احساس خوبی داشته باشید، و می تواند به شما کمی ورزش بدهد. شناخته شده است که خنده در بسیاری از شرایط مختلف باعث ایجاد آرامش می شود، پس آن را امتحان کنید.
 
مطمئن شوید که داروهای دیابت خود را دقیقا طبق دستور مصرف کنید. شما پزشک نیستید و هیچ کس دیگری غیر از پزشکتان به شما توصیه نمی کند. آنها به شما می گویند که چند وقت یکبار باید نسخه های خود را مصرف کنید و چه مقدار باید در یک زمان مصرف کنید زیرا آنها می دانند، بنابراین دستورالعمل های آنها را دنبال کنید.
 
شما می توانید دیابت را فقط از طریق تغذیه، وزن سالم و ورزش کنترل، پیشگیری یا حتی معکوس کنید. نیازی به رژیم غذایی خاصی نیست. فقط سعی کنید یک رژیم غذایی سالم با تمرکز بر سبزیجات، غلات کامل، میوه ها و چربی های خوب داشته باشید. این یک رژیم غذایی سالم برای همه است! همچنین مصرف کربوهیدارت در افراد بسیار مهم است و باید به اندازه باشد. در مقاله میزان مصرف کربوهیدرات ها در افراد دیابتی چقدر باید باشد؟ به این موضوع به صورت کامل اشاره کرده ایم.
 
استفاده از دفترچه ثبت گزارش برای ثبت نتایج روزانه آزمایش گلوکز می تواند در کنترل دیابت شما بسیار مفید باشد. توجه به روند خوانش قند خون بسیار مهم است، بنابراین داشتن یک سابقه مکتوب می تواند به شما کمک کند به گذشته نگاه کنید و الگوها را ببینید. گرفتن سوابق کتبی در قرار ملاقات های شما همچنین می تواند به پزشک شما کمک کند تا تنظیمات درمان را انجام دهد.
 
اگر شما مراقب اولیه یک فرد مبتلا به دیابت هستید، ممکن است به حمایت نیز نیاز داشته باشید. شما بار سنگینی را به دوش می‌کشید که از عزیزان خود مراقبت می‌کنید و برای آنها تصمیم می‌گیرید و همچنین رژیم غذایی و سبک زندگی او را زیر نظر می‌گیرید تا آنها را سالم نگه دارید. اگر احساس خستگی می کنید، کمک بخواهید. پزشک شما می تواند مراقبت های موقت را برای استراحت به شما یا حتی یک پرستار برای کمک به مراقبت توصیه کند. شما مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید.
 
برای جلوگیری از ابتلا به مشکلات جدی‌تر سلامتی به دلیل دیابت، حتماً داروهای تجویز شده را طبق دستور مصرف کنید. پیگیری دارو می تواند یک چالش باشد، اما برای حفظ سلامتی شما حیاتی است. اگر داروهای شما عوارض جانبی آزاردهنده ای دارند، فوراً به پزشک مراجعه کنید و دارو را بدون مشکل قطع نکنید.
 
اگر دیابت دارید، مهم است که مقدار مشخصی کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. رژیم های غذایی فاقد کربوهیدرات یا مقادیر کمی از آن می تواند باعث شود که دیابتی ها ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز خود را برای کنترل علائم دیابت دریافت نکنند.
 
اگر به دیابت بارداری مبتلا شده اید، مقصر نیستید. اغلب اتفاق می افتد و به طور کلی از دست شما خارج است. اجازه ندهید استرس بر شما غلبه کند و وقتی به فرزندتان و خودتان فکر می کنید، چانه خود را بالا نگه دارید.
 

میزان مصرف کربوهیدرات ها در افراد دیابتی چقدر باید باشد؟
قند خون خود را اغلب چک کنید. اگر با دیابت سر و کار دارید، این بسیار مهم است زیرا قند خون شما می تواند افزایش یابد یا بسیار پایین بیاید بدون اینکه هیچ علامتی احساس کنید. شما می توانید یک گلوکومتر با قیمت کمتر از 100 دلار بخرید یا ممکن است بتوانید آن را رایگان از یک مربی دیابت دریافت کنید.
 
خودت را آموزش بده تشخیص دیابت می تواند یک چشم انداز ترسناک باشد، بنابراین به دنبال اطلاعات باشید تا آماده باشید و بدانید چه انتظاری دارید. می توانید به کلاسی در کالج محلی خود نگاه کنید، یا با انجمن دیابت آمریکا چک کنید، زیرا آنها تیمی از مربیان دارند که جلسات اطلاعاتی را برگزار می کنند که می توانید در آن شرکت کنید.
 
بیاموزید که چه غذاهایی دارای شاخص گلیسمی بالا هستند مانند کوکی ها، نوشابه های شیرین و همچنین نان های پر از کربوهیدرات. غلات و پاستا همه غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا هستند. این غذاها می توانند باعث شوند که قند خون شما خیلی سریع بالا برود که معمولاً به آن افزایش می یابند. به محیط فروشگاه، با محصولات تازه و گوشت بچسبید و از غذاهای فرآوری شده به شدت پرهیز کنید.
 
اگر پزشک در مورد شروع مصرف انسولین به شما مراجعه کرد، بدون اینکه ابتدا به استدلال یک متخصص پزشکی گوش دهید، پاسخ منفی ندهید. در حالی که ممکن است فردی را بشناسید که در اثر مصرف انسولین دچار عوارض شده است، اما بدانید که عوارض ناشی از کنترل نشدن دیابت می تواند به طور قابل توجهی آسیب زاتر و حتی تهدید کننده زندگی باشد.
 
افرادی که مبتلا به IGT یا اختلال تحمل گلوکز تشخیص داده شده اند، باید به ویژه در نظارت بر تغییرات سبک زندگی خود، از جمله رژیم غذایی، ورزش و فعالیت ها هوشیار باشند. کاهش وزن و افزایش برنامه ورزشی می تواند به طور قابل توجهی شانس پیشرفت شما را از اختلال تحمل گلوکز به دیابت کامل کاهش دهد، در نتیجه عمر شما را طولانی و افزایش می دهد.
 
هنگامی که برای آزمایش قند خون آماده می‌شوید انگشت خود را خارش دهید، از الکل برای تمیز کردن پوست خود استفاده نکنید. این می تواند پوست شما را خشک کند و استفاده مکرر از آن می تواند باعث ترک خوردن پوست شود. البته، بهبودی ممکن است به دلیل دیابت شما مشکل ایجاد کند. در عوض، فقط قبل از انجام آزمایش دست های خود را با یک صابون آنتی باکتریال بشویید و بعد از آن از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید.
 
هنگام ورزش به علائم هشدار دهنده توجه کنید. ورزش بخش مهمی از برنامه سلامت دیابت شما است، اما به علائم هشدار دهنده توجه کنید. بدن شما ممکن است به شما بگوید که سطح قند خون شما در حال کاهش است. اگر تنگی نفس، درد قفسه سینه یا سرگیجه رخ داد، بلافاصله ورزش را متوقف کنید. هر گونه علائم را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید تا ببینید آیا نیاز به تغییر سطح فعالیت خود دارید یا خیر.
 
داشتن دیابت به این معنی نیست که شما برده این بیماری هستید. با کمی سخت کوشی و اراده، می توانید از آن پیشی بگیرید و بدن خود را به روش هایی تغییر دهید، که ممکن است به شما اجازه دهد در طول زمان بهتر شوید. این مقاله به شما نشان داده است که چگونه می توانید به جای اینکه دیابت بر شما قدرت داشته باشد، بر دیابت قدرت داشته باشید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.