تاثیر بیماری فشار خون در ابتلا به بیماری کرونا

۹ بازديد

دستگاه فشار خون

بر اساس یک مطالعه جدید در بریتانیا، افراد مبتلا به فشار خون بالا 22 درصد بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ بر اثر کووید-19 هستند، صرف نظر از عوامل دیگر مانند سن، جنس، قومیت یا وضعیت وزن.

 

این تحقیق که در 9 نوامبر در ژورنال PLoS One منتشر شد، اولین مطالعه ای است که نشان می دهد تا چه حد فشار خون بالا، که به عنوان فشار خون نیز شناخته می شود، می تواند به طور مستقیم با بیماران مبتلا به کووید-19 شدید مرتبط باشد.

 

ویلکینسون ، نویسنده ارشد این مطالعه ، مشاور قلب و عروق در بنیاد بنیاد NHS بیمارستان‌های دانشگاه کمبریج (CUH) و استاد درمان در دانشگاه کمبریج ، گفت: این یافته‌ها بر اهمیت کنترل فشار خون کافی تأکید می‌کند . وی گفت: متأسفانه پس از همه‌گیری، میزان کنترل فشار خون بدتر شده است، همچنین تعداد افرادی که غربالگری می‌شوند و تشخیص داده می‌شوند که فشار خون بالایی دارند، بدتر شده است.

 

تقریبا نیمی از بزرگسالان ایالات متحده فشار خون بالا دارند

فشار خون بالا زمانی است که فشار خون بالاتر از حد طبیعی بماند. در سال 2017، کالج قلب و عروق آمریکا و انجمن قلب آمریکا دستورالعمل‌های جدیدی را منتشر کردند و فشار خون بالای 130/80 میلی‌متر جیوه یا بالاتر از آن تعریف می‌شود.

 

عدد اول که فشار خون سیستولیک نامیده می شود، فشار موجود در شریان های شما را هنگام ضربان قلب اندازه گیری می کند. عدد دوم که فشار خون دیاستولیک نامیده می شود، فشار موجود در شریان های شما را زمانی که قلب شما بین ضربان ها استراحت می کند، اندازه گیری می کند.

 

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تقریبا نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده - 47 درصد - به فشار خون بالا مبتلا هستند. تنها از هر 4 بزرگسال مبتلا به فشار خون، 1 نفر شرایط خود را تحت کنترل دارد.

 

وقتی فشار خون سیستولیک از 150 میلی‌متر جیوه بیشتر شود، خطر ابتلا به کووید-19 به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

اگرچه به نظر می رسد فشار خون بالا یکی از شایع ترین بیماری های همراه در افراد مبتلا به کووید-19 است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این فشار خون به فشار خون سیستولیک یا حتی نوع داروی فشار خونی که فرد مصرف می کند مربوط است یا خیر، وجود ندارد. نویسندگان

 

در این مطالعه از داده‌های UK Biobank استفاده شد، یک پایگاه داده تحقیقاتی که حاوی اطلاعات عمیق ژنتیکی و سلامت نیم میلیون داوطلب بریتانیایی است. محققان 16134 نفر را شناسایی کردند که تست کووید-19 مثبت شده بود و سوابق پزشکی، سوابق مرگ و نتایج آزمایشگاهی کووید-19 را به هم مرتبط کرده بودند.

 

محققان داده‌هایی را تا اوایل سال 2021، که قبل از دسترسی گسترده واکسن کووید-19 در بریتانیا بود، وارد کردند.

 

در افراد مبتلا به پرفشاری خون تشخیص داده شده، زمانی که فشار خون سیستولیک از 150 میلی‌متر جیوه یا فشار خون دیاستولیک از 90 میلی‌متر جیوه فراتر رفت، خطر ابتلا به COVID-19 به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

 

فشار خون سیستولیک 150 تا 159 میلی‌متر جیوه با 91 درصد بیشتر خطر ابتلا به کووید-19 شدید در مقایسه با افرادی که فشار خون معمولی داشتند (120 - 129/80 - 89 میلی‌متر جیوه) مرتبط بود. هیچ شواهدی دال بر خطر بالاتر ابتلا به کووید-19 شدید تا زمانی که این میزان از 150 میلی‌متر جیوه فراتر رفت، وجود نداشت.

 

محققان همچنین دریافتند که به نظر نمی رسد نوع دارویی که افراد برای درمان فشار خون دریافت می کنند، خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از کووید-19 را تغییر دهد.

 

فشار خون بالا ممکن است بر قلب تأثیر بگذارد که می تواند عفونت ها از جمله COVID-19 را بدتر کند. افراد مبتلا به بیماری فشار خون باید میزان فشار خون خود را به صورت روزانه با دستگاه فشار خون اندازه گیری کنند.

«از آغاز همه‌گیری، مشاهده‌ای وجود داشته است که افراد مسن‌تر و در نتیجه احتمال ابتلا به فشار خون بالا، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت شدید COVID-19 هستند. این مطالعه این مشاهدات را مجدداً تأیید می‌کند .

 

با این حال، نتیجه گیری زیادی از این مطالعه مشاهده ای دشوار است، زیرا فشار خون بالا معمولا تنها عامل خطر یک فرد نیست. دکتر خان می‌گوید: اگرچه این مطالعه تشخیص دیابت و BMI را کنترل کرد، اما به‌طور بالقوه عوامل خطر کنترل‌نشده دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر پیامدهای COVID-19 تأثیر بگذارند.

 

مهم است که تاکید کنیم فشار خون بالا بسیار شایع است و با افزایش سن افزایش می یابد. با افزایش سن، خطر ابتلا به کووید شدید نیز افزایش می‌یابد.» بر اساس نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه ایالات متحده (NHANES) تخمین زده می شود که 70 درصد از بزرگسالان 65 سال و بالاتر به فشار خون بالا مبتلا هستند.

 

اگرچه یافته‌ها نشان می‌دهد که فشار خون سیستولیک بیش از 150 میلی‌متر جیوه با خطر بالاتر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از کووید-19 مرتبط است، اما ما اطلاعات روشنی نداریم که درمان فردی برای رسیدن به فشار خون پایین‌تر به این معنی است که آن‌ها می‌توانند این فشار خون را کاهش دهند. نتایج بهتری داشته باشد؛ ما نمی‌توانیم نتیجه‌گیری گسترده‌تری از این یافته‌ها بگیریم.»

 

او می گوید که توضیحات قابل قبولی برای این یافته ها وجود دارد. فشار خون بالا خطر بیماری قلبی یا حمله قلبی را افزایش می دهد. او می‌گوید فشار خون کنترل‌نشده می‌تواند بر قلب و شریان‌ها تأثیر بگذارد که می‌تواند باعث شود فرد در هنگام ابتلا به کووید-۱۹، و همچنین در صورت ابتلا به عفونت، واکنش شدیدی را نشان دهد. ما می دانیم که این برای مثال در مورد آنفولانزا نیز صادق است.

 

فشار خون و COVID-19 به طور نامتناسبی بر سیاهپوستان آمریکایی تأثیر می گذارد

دکتر ویلکینسون گفت: «فشار خون بالا با وجود درمان‌های مؤثر، عامل خطر اصلی مرگ در بریتانیا و سراسر جهان است و بر گروه‌های کم درآمد و افراد از پیشینه‌های اقلیت قومی تأثیر می‌گذارد».

 دستگاه فشار خون

او گفت که این مشکل بهداشت عمومی باید به عنوان بخشی از دستور کار "تراز کردن" مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر یک آزمایش ملی برای بهبود درمان های فشار خون بالا، به ویژه برای افراد سیاه پوست، آسیایی و جوامع قومیتی در حال انجام است. در حال حاضر اکثر درمان‌ها عمدتاً بر روی افراد سفیدپوست آزمایش شده‌اند و مشخص نیست که آیا این درمان‌ها روی سایر گروه‌های قومی به همان اندازه مؤثر هستند یا خیر.

 

طبق CDC، در ایالات متحده، فشار خون بالا در سیاه پوستان آمریکایی بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی است.

 

سیاه‌پوستان آمریکایی نیز در مقایسه با آمریکایی‌های سفیدپوست در معرض خطر بستری شدن و مرگ ناشی از کووید-19 در بیمارستان هستند - به گفته آژانس ، خطر مرگ 70 درصد بیشتر است و خطر مرگ ناشی از COVID-19 بیش از دو برابر است.

 

نکات کلیدی: اعداد خود را بدانید و در مورد واکسن‌ها و تقویت‌کننده‌های COVID-19 به‌روز باشید

فشار خون بالا اغلب یک بیماری خاموش است – بر خلاف بسیاری از شرایط سلامتی دیگر، علائم واضحی وجود ندارد، بنابراین بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری حتی نمی دانند که به آن مبتلا هستند.

 

عوامل خطری وجود دارد که می تواند در افزایش فشار خون نقش داشته باشد، از جمله رژیم غذایی نامناسب با مصرف زیاد سدیم، مصرف الکل و تنباکو، اضافه وزن یا چاقی، عدم تحرک بدنی، آپنه خواب یا خواب ضعیف و سطح استرس بالا.

 

می‌گوید: «توصیه‌ای که من به همه بیمارانم برای بهبود نتایج سلامتشان می‌دهم - نه فقط برای کووید - این است که از اعداد فشار خون خود آگاه باشند زیرا می‌تواند روز به روز، هفته به هفته، ماه به ماه تغییر کند.» او می‌گوید دانستن اعداد و ارقام زمانی که مبتلا به فشار خون هستید مهم است، نه فقط برای COVID-19 بلکه برای همه پیامدهای سلامتی، از جمله پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی.

 

خان می‌گوید: «در زمینه کووید، فکر می‌کنم مهم‌ترین چیزی که این مطالعه به من می‌گوید این است که واقعاً مهم است که با به‌روز ماندن در مورد واکسیناسیون‌ها و تقویت‌کننده‌ها از خود در برابر COVID-19 محافظت کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.